חיפוש

אתם רוצים לקנות דירה, האם כדאי לעשות את זה לבד או עם עורך דין?

עבורנו, הישראלים, השקעה בנדל"ן היא החלום הגדול. החלום הזה כרוך בהשקעה כספית עצומה, אולי הגדולה ביותר שתעשו בחייכם, אז האם כדאי לצמצם הוצאות ולבצע את ההליך בכוחות עצמכם או להיעזר באנשי מקצוע כמו עורך דין למקרקעין? את זאת נברר במאמר שלפניכם

 

למה עורך דין?

ההתלבטות בנגוע לעבודה עם עורך דין בעת קניית דירה היא ברורה – מדובר בהוצאה מאוד גדולה ושכר הטרחה של עורך דין יכול להתווסף להוצאה ולהפוך אותה לכבדה מדי. עם זאת, במקרים מסוימים נכונה האמירה שזול הוא יקר או להיפך. עסקת מקרקעין היא העסקה הגדולה והחשובה שתעשו בימי חייכם, מדובר על כספים גדולים שיוצאים מכיסכם ועל והתחייבויות לשנים ארוכות. במקרים כאלה אתם רוצים לדעת שאתם מוגנים, שאתם קונים נכס שהערך שלו הוא הערך הנקוב, ושאתם קונים אותו ממוכרים הוגנים ורציניים. אתם רוצים לדעת איך לתכנן את תשלומי המס שלכם על הרכישה. כל הסיבות האלה מטות את הכף לשימוש בעורך דין מקצועי למקרקעין כמו עורך דין אושר אלקיים.

 

תפקידו של עורך הדין למקרקעין בקניית דירה

בעת קניית דירה תפקידו של עורך הדין מורכב ונוגע לתחומים רבים, הראשון הוא בדיקת הנכס מול שמאים ועורכי הדין של הצד שמנגד. עלינו לוודא שאין ליקויים שאנחנו לא מכירים ומוסתרים מאיתנו. הדבר הבא הוא בדיקת המוכרים עצמם, מה האינטרס שלהם והאם הכל נעשה בתום לב. התנאים האלה תפקידם ליצור אמון שיאפשר לנו להוציא כספים גדולים בלב שקט. לאחר מכן עורך הדין יערוך את החוזה ויתפור אותו למקרה הפרטי שלנו. הוא יקבע בו את ההגנות שאנחנו צריכים, את תקופות הזמן והפיצויים במקרה של הפרה. אם נרצה לעשות זאת לבד נגלה שאנחנו לא מבינים את השפה המשפטית עד תומה. לבסוף, עורך הדין יוכל לעזור לנו לנקוט פעולה מול בית המשפט במקרה של הפרה של חוזה.

 

מיסים

חלק חשוב שלעיתים פשוט נזנח בתהליך קניית הדירה הוא תכנון המס. למעשה, תכנון לא נכון של מס יכול להפוך עסקה כדאית לעסקה לא כדאית, וגם בכך עורך דין למקרקעין יכול לסייע. ייחודם של עורכי הדין למקרקעין הוא ההתמחות המשולשת שלהם בדיני נדל"ן, חוזים ומיסים. רק אינטגרציה משולשת בין שלושת עולמות המשפט האלה יכולה להבטיח עסקת נדל"ן טובה וכדאית.

 

חוקי תכנון ובנייה

ידוע שאחד הדברים החשובים ביותר בערך של נכס נדל"ני הוא האזור בו הוא ממוקם והעתיד של אותו אזור. היכרות עם חוקי התכנון והבנייה מצד עורך דין מקרקעין, תוכל לתת לכם תמונה על העתיד של האזור ולמה אפשר לצפות. בנוסף תוכלו לדעת בדיוק את הזכויות שלכם בנוגע לחנייה, בניית ממד, תקופת הבדק ועוד.

 

סיכום

קניית דירה היא העסקה המשמעותית בחיינו. לרוב היא מערבת חסכונות של חיים שלמים והתחייבויות לשנים קדימה. בעסקאות כאלה נכון המשפט שזול הוא יקר ואנחנו לא רוצים למצוא את עצמנו כבולים בחוזים ועסקאות שיש בהם פרצות שמסכנות אותנו. השימוש בשירותי עורך דין למקרקעין יכול להבטיח לנו שקט נפשי הנדרש לנו על מנת לבצע את ההשקעה הגדולה והמשמעותית הזאת.

השקעה בנדל_ן

אולי תאהבו גם את

דף מכירות
כיצד תנתחו את צרכי השוק?

שמחקר שוק הוא כלי חשוב מאוד עבור אנשים וארגונים שמעוניינים לשווק את הסטארט אפ או המוצר שלהם. במחקר זה אנו מתרכזים בשלושה היבטים מרכזיים: הביקוש

קראו עוד »